Wednesday, 28 November 2012

Ohh pengguna jalan raya di putrajaya @27.Nov.2012

Hari ni lepas habis tugasan di cyberjaya, cadangnya nak ke mydin di Presint Diplomatik, Putrajaya. Cadangnya nak cari mop lantai. Mop lantai yang sedia ada, satu batangnya dah reput dan satu lagi tercabut pemegang rambut mop. Huhu... Nampak gayanya memang duk raih pengalaman membeli dan menggunakan mop ni. Kikiki...

Tapi apa yang nak diluahkan ini ialah mengenai pemandu di putrajaya. Emas x nak lah assume, tapi kebanyakan pemandu yang sedang odw balik tu peratusan tertinggi adalah penjawat awam. Nak diceterakan adalah masa emas bagi signal nak ke kiri, sebuah kereta ni langsung x nak peluang kt emas. Emas cuba lagi... Masa ni trafik boleh tahan sesak jugaklah sebab masa balik keje. Pemandu tu perempuan. Amboi... Beberapa kali emas cuba nak ke kiri, bagi signal, kereta kt sebelah masih x nak kasi. Hehehe... Yang lucunya, lane pemandu ni ada 2 buah kereta rosak. Ohhh tahu pulak dia nak masuk lane emas. Emas ingat dia x tahu nak belok!! Keras betul hati pemandu di Putrajaya yang menyumbang kepada stastistik etika pemandu Malaysia. Agaknya belum cukup lagi usaha2 perkhidmatan awam untuk mewujudkan penjawat awam yang berkualiti nih. Yelah... Di jalan raya kurang adabnya... Ha!! X sebut lagi pasal tandas! Rakyat Malaysia, come on lah, remember "what you give you get back!" "What goes around will comes around!"

Akhirnya emas g mini market depan rumah jer beli mop. Hehe... Mujur jumpa jugak. Susah2 nanti hire jer robot unt bersihkan rumah. Alamakkk x cairlah lemak nanti. Kiki...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...