Sunday, 22 July 2012

My Second Day of Fasting -- 2012

Insya-Allah, hari ni adalah hari ke-2 berpuasa Alhamdulillah, lepas bangun sahur tadi terus bertahan untuk selesaikan urusan harian. Kalau tak selalunya dah pengsan dah lepas subuh. Alhamdulillah, banyak perkara boleh buat kalau kurangkan tidur ni. Hehehe… Yelah, pandai jer cakap, tapi nak buat tu yang payah. Mujur mata ni keras pagi hari ni.

Hari ni nak berbuka apa ek? Erm… Semalam dah masak dan makan sampai cam ulaq sawa yang kekenyangan. Ader ke patut… Sebelum puasa cadang nak makan yang ringan-ringan jer, tapi saya dah mungkiri janji yang saya buat. Hari ni nak masak Chicken Cordon Bleu rasanya… Tapi serbuk roti tak ader. Hehehe… Jom kita modify resepi dan tengok apa yang dijual kat kedai.

Alhamdulillah juga sebab hari pertama berbuka ada sahabat baik yang menemani. Terima kasih sahabat… SmileHari kedua, alah… Bukan juadah berbuka yang utama, tapi kesihatan diri untuk terus beribadah dan mengejar keberkatan Ramadhan adalah yang paling utama. Ya Allah, masukkan hamba-Mu ini di kalangan orang-orang yang beriman kepada-Mu iaitu di kalangan ahli syurga. Amin… Teringin nak masuk syurga walau tahu diri ini tak layak. Kenapa nak pilih neraka sedangkan kita adalah pilihan ke syurga kan? Smile


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...