Tuesday, 24 July 2012

Cerita Ramadhan Hari Ketiga

Erm.... Harumnya bau puding karemel. Duk rumah lebah camni lah, berkongsi bau masakan jiran. Entah rumah sapalah tu. Kalau kat kampung, jika duk berjiran yang rapat, dapatlah juga merasa. Hehe...

Berbuka hari ke-3, kita masak spaghetti jer lah. Alhamdulillah, tak boleh teringin nak makan macam-macam, nanti membazir. Cukuplah 1-2 lauk... Tarra!!! Spaghetti dah masak...

Lepas tu masak roti john guna roti gardenia. Tarra!!! Roti john dah masak.

Lepas berbuka dan solat maghrib, duk tunggu azan isyak dari surau bawah rumah. Aduhai... Daku tertidur... Uwaaa... Terbangun jam 10 lebih. Surau kat bawah masih ada sesi tazkirah sebelum dilanjutkan dengan solat terawih 4 rakaat. Entahlah badan ni penat sangat kut dengan motivasi diri yang sedikit tak konsisten. Daku yang masih berkelubung dengan telekung terus masuk ke bilik untuk menyambung lena yang tak berlayar. Hehehe. Insya-Allah daku akan bangun untuk menunaikan kewajipanku waktu sahur nanti. Semoga ramadhanku kali ini adalah yang terbaik dari yang sebelum ini. Amin...



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...